Nu sættes prisen ned på hele 5000 varer.
Noget tyder på, at Bilka ønsker at gøre Føtex kunsten efter.
Tilbage i 2017 udtænkte og gennemførte Føtex deres kampagne "Føtæsk", som danskerne bl.a. kender fra de tilhørende tv-reklamer. En anden central del af kampagne var, at varehusene sænkede prisen på 2000 forskellige dagligvarer.
Nu gør Bilka det samme. Dog lige lidt vildere.
Varehuset fortæller nemlig nu, at det lancerer sin nye kampagne "Blå Lav Pris". Her skæres priserne på 5000 nonfood-varer. Det skriver Dansk Handelsblad.
Nonfood-betegnelsen dækker over alle de varer i et supermarked, som ikke kan spises.
Det kan kan eksempelvis være servietter, bleer, rengøringsmidler, shampoo og så videre.
Holder fast i Bilka-blå
Kampagnen vil blive præget af den Bilkas karakteristiske blå farve, der i stigende grad skal overtage den gule, som kunderne ellers i vid udstrækning kæder sammen med en god handel eller et knaldtilbud.
Det fortæller Bilkas marketingschef.
"Der er en masse symbolik i at kommunikere “Blå Lav Pris”, da vi dels vil kommunikere lav pris og dels holde fast i Bilkas blå farve og dermed distancere os fra de gule tilbudspriser," fortæller marketingchef Tore Nederland til Dansk Handelsblad-