Skandinaviens førende mountainbike-app Singletracker udvikler i samarbejde med VisitAalborg nyt koncept, der skal tiltrække turister fra outdoor-segmentet.
Direktør og konceptudvikler bag mountainbike-appen Singletracker, Morten Kamp Schubert, mener, at Aalborg har et stort potentiale inden for mountainbiketurisme.
"Vi vil vise mountainbikere, at selvom Aalborg er en kulturby, så har byen også en fantastisk natur og flere skjulte spor i og omkring centrum. Hammer Bakker er for eksempel kåret som landets bedste spor i 2019," siger Morten Kamp Schubert.
Tilbage i januar gjorde Aalborg sig bemærket som verdensklasse turistdestination, da New York Times placerede byen på en ottendeplads over anbefalelsesværdige rejsedestinationer i 2019. Attraktioner som Utzon Center og Musikkens Hus gjorde sig bemærket, og byens kulturliv blev primært sat i fokus.
Samlet mountainbike-eventyr i én pakke
Aalborg Trail Adventure er navnet på det nye oplevelseskoncept, der skal gøre mountainbiketurisme mere tilgængeligt. Aalborg bliver den første by i Danmark, som tilbyder en samlet pakkeløsning, hvor der bliver tænkt på motionisten fra A til Z.
"Vi ved, at mountainbikere gerne vil rejse for at køre på cykel, men vi mangler at skabe en større sammenhæng af de danske spor, der kan sikre spændende eventyr til flere dages mountainbikeferie," udtaler Morten Kamp Schubert.
Aalborg Trail Adventure er en samlet pakkeløsning, der kan købes igennem mountainbike-appen Singletracker. Brugeren får adgang til en digital guide, der skal guide motionisten til de fire bedste spor omkring Aalborg. Derudover vil der i pakken indgå frokost, aftensmad, en kop kaffe og et hotelophold til fordelagtige priser.
Aalborg skal være Nordjyllands outdoor-hovedstad
Som turistorganisation ser VisitAalborg et stort potentiale i projektet og har derfor sagt ja tak til at indgå i et samarbejde med Singletracker.
"I Aalborg har vi utrolig mange muligheder for outdoor-aktiviteter, og mountainbike er blot én af dem. Aalborg har potentiale til at blive Nordjyllands outdoor-hovedstad, og det glæder vi os til at være med til at udvikle," udtaler Kaare Back Toft, der er Head of Marketing & Communication hos VisitAalborg.